Een nieuwe start

De afgelopen maanden heb ik veel nagedacht over deze blog en bewust geen posts geplaatst.
Ik ben deze blog begonnen om mijn ervaringen naar en met het veganisme te delen en zo anderen te informeren en inspireren. De laatste maanden had ik echter het idee dat dat niet meer was wat ik aan het doen was. Ik ben nog steeds niet 100% vegan, al is het nog steeds mijn doel om daar naartoe te werken. Wat ik vooral voelde was veel weerstand tegen de vegan community, waarin mensen elkaar keihard afbranden, niet supportive zijn en hun persoonlijke waarheid als de enige mogelijke waarheid zien. Het is moeilijk om je hier tegen te weren, helemaal als niet vegan, je kunt het immers nooit goed doen. Ik hou zelf van een andere aanpak. Ik denk dat het een mooi iets is dat iedereen zijn eigen mening heeft, en dat niemand eigenlijk weet welk van deze meningen de waarheid is. Ik informeer mensen graag, maar sta ook open voor wat zij te zeggen hebben, dus ook voor de argumenten van vleeseters, onderzoekers, artsen en eigenlijk iedereen die je maar bedenken kan.

Omdat ik zelf nog (steeds) niet volledig vegan eet en leef vond ik de naam van deze blog ook niet echt passend, daarom heet deze blog vanaf nu: de wannabe vegan! Want vegan eten en leven is nog steeds mijn doel. Ik hoop dat jullie mij willen (blijven) volgen op mijn reis en dat ik jullie nog steeds mag blijven informeren en inspireren! Dit is iets wat ik graag wil en het feit dat mijn blog zelfs in mijn maanden van afwezigheid nog steeds goed gelezen werd en nieuwe volgers zich aan bleven melden geeft me ook het idee dat deze blog toegevoegde waarde heeft, dus bedankt voor al jullie bezoekjes!

Op een nieuwe start!

3 thoughts on “Een nieuwe start

  1. Ik had je al gemist, haha! Ben blij dat je weer terug bent en ben benieuwd naar je verhalen. Hoewel ik zelf niet vegan ben en ook niet echt de intentie heb om die kant op te gaan, herken ik wel wat je zegt over de ‘vegan-community’. Ik lees een aantal blogs van mensen die wel vegan zijn en in de comments lees je áltijd wel iets negatiefs. Op dit moment ben ik zelf voor 95% vegetariërs, maar vind het soms nog moeilijk om toe te geven dat ik wel eens vlees eet, terwijl ik ook heel goed weet dat het mijn eigen keuze is. Zo stom eigenlijk.

    Like

    • Wat lief! Vervelend he dat wij als mensen ons zoveel aantrekken van wat anderen zeggen en denken? Ik vertel iedereen altijd dat ze moeten doen wat voor hun goed voelt, maar dat is in de praktijk zo veel moeilijker dan in mijn hoofd.

      Like

  2. Niks van aantrekken. Gewoon doen wat je zelf denkt te moeten doen. Ik ben ook niet 100% vegan (vertoef bewust niet al te veel in de vegan community) en (be)leef het op mijn eigen manier. Mag je niet tegen houden om tips te geven via je blog hoor. Succes met de nieuwe start!

    Like

Leave a Reply

